Strona główna
    Bossowie
    NPC
    Najemnicy
    Kostka
    Słowa run
    Kalkulator
    Moje sejwy
    Mapa świata

Akt I

Akara

Duchowa przywódczyni Sióstr Niewidocznego Oka. Kupimy u niej napoje leczące, zwoje portalu i identyfikacji, bronie dla Czarodziejek, Nekromantów i Paladynów. W ofercie ma również wybuchowe mikstury.

Deckard Cain

Mędrzec, który ostrzegał nas przed niebezpieczeństwem oraz identyfikował magiczne przedmioty w Diablo jest także w drugiej części, najpierw jednak musimy go uwolnić z... Tristam. Gdy go uwolnimy wędrować będzie on z nami przez całą grę. Identyfikuje on przedmioty za darmo.

Charsi

Charsi jest miejscowym kowalem. Pochodzi ona z krain barbarzyńskich. U niej za odpowiednią opłatą naprawimy uszkodzony ekwipunek, kupimy nowy sprzęt, a także nasycimy przedmiot magiczną mocą, oczywiście tylko po wykonaniu jednego zadania.

Kashya

Jest wojskową przywódczynią Sisters of the Sightless Eye. Jej rozkazy są wykonywane bezdyskusyjnie. Po wykonaniu zadania u niej, będziemy mogli wynajmować wojownika, który będzie walczył z nami ramię w ramię.

Warriv

Warriv jest przywódcą karawany podążającej na wschód. Spotkasz go w pierwszym akcie, a gdy go ukończysz będziesz podróżował z jego karawaną do aktu drugiego, będzie można z nim wrócić z II aktu do aktu I.

Gheed

Podróżujący handlarz, u którego za odpowiednią opłatą możemy zakupić przedmioty potrzebne nam w walce. Po za tym prowadzi również hazard, jeśli masz sporo złota udaj się do niego, może uda ci się wygrać super przedmiot.

Flavie

Ona ostrzega nas przed niebezpieczeństwem panującym na Zimnej Równinie. Także jeśli jeszcze nie wykonaliśmy zadania Akary, związanego z Siedliskiem Zła, będzie ona nam o tym przypominać.

Akt 2

Atma

Kobieta ta prowadzi dom publiczny. Jej dusza wypełniona jest żalem i nienawiścią, gdyż straciła męża i syna, zostali zabici przez siły zła.

Deckard Cain

Członek starożytnego bractwa Horadrimów. Posiada szeroką wiedzę na temat legend i historii. Indentyfikuje za darmo przedmioty.

Drognan

Stary mag z nieznanego klanu. Rzadko mówi, ale gdy już to robi to bardzo mądrze. Kupimy u niego mikstury leczące, a także zwoje i ekwipunek dla postaci posługujących się czarami.

Elzix

Dawniej złodziejaszek i bandyta. Teraz prowadzi karczmę w Lut Gholein. Po za tym prowadzi hazard, sprzedaje i skupuje przedmioty.

Fara

Dawna zagorzała wyznawczyni religii Zakarum. Dlatego cieszy się na widok kogoś, kto jest Paladynem. Jest miejscowym kowalem, naprawia i sprzedaje nam przedmioty. Po za tym potrafi leczyć nas i naszych podwładnych.

Geglash

Geglash nic nie robi tylko gada i przechwala się tym, że jest wielkim wojownikiem. Nistety nic nie robi, żeby pomóc ocalić Lut Gholein. Całe dnie spędza w domu publicznym Atmy. Chodzi ciągle z dzbanem wina.

Greiz

Greiz jest przywódcą najemników, którzy zostali wynajęci przez Jerhyna do strzeżenia miasta. Wynajmuje także swoich ludzi nam, oczywiście za dobrą opłatą.

Jerhyn

Jest on Panem Lut Gholein. To on rządzi tym miastem. W jego Pałacu dzieją się straszne rzeczy, i oczywiście twoim zadaniem jest sprawdzić to.

Kaelan

Jest strażnikiem pałacu Jerhyna. Dopóki jego Pan nie pozwoli nam wejść, on nas nie wpuści.

Lysander

Stary, głuchawy człowiek sprzedający mikstury. Od niego dużo się nie dowiesz.

Meshif

Kapitan statku przycumowanego w dokach. Jeśli zabijemy Duriela to Jerhyn pozwoli nam odpłynąć z nim do Kurast. Jest mistrzem żeglugi

Warriv

Tego pana znamy już z pierwszego aktu. Z nim przybyliśmy do Lut Gholein. Teraz kiedy przełęcz do Łotrzyc jest czysty, postanawia wznowić handel z nimi.

Tyrael

Archanioł Tyrael przybył tutaj, aby zapobiec uwolnieniu jednego z braci Diablo, a mianowicie Baala. Niestety ni powiodło mu się to. Zadanie to powierza tobie. Spotkasz go w komnacie Tal Rashy.

Akt III

Alkor

Alkor nie za bardzo lubi towarzystwo. Najlepiej nie wychodziłby ze swojej chaty, w której przyrządza dziwaczne mikstury.

Asheara

Asheara jest przywódczynią Żelaznych Wilków, jest to klan magów do wynajęcia. Prowadzi także interes. Sprzedaje przedmioty, służące oczywiście do walki.

Deckard Cain

Członek starożytnego bractwa Horadrimów. Posiada szeroką wiedzę na temat legend i historii. Indentyfikuje za darmo przedmioty.

Hratli

Jest jakby pół magiem, pół wojownikiem. Rzucił zaklęcie uniemo.zliwiające wejście siłom zła na teren doków. Spełnia również rolę kowala.

Meshif

Meshif przywiózł nas do Kurast swoim statkiem, związany jest on z zadaniem pierwszym w tym akcie. Jeśli chcielibyśmy wrócić do Lut Gholein, możemy udać się do niego.

Natalya

Jest ona zabójczynią, nie spełnia tu żadnej funcji ważnej dla fabuły. Jej zadaniem jest likwidowanie magów, którzy odwrócili się od sił dobra. Należy do bractwa, które jest niemal, aż tak stare jak bractwo Horadrim.

Ormus

Mag ten mówi ciągle na swój temat w trzeciej osobie. Możemy u niego kupować broń, zwoje i napoje leczące. Służy również radą.

Akt IV

Deckard Cain

Członek starożytnego bractwa Horadrimów. Posiada szeroką wiedzę na temat legend i historii. Indentyfikuje za darmo przedmioty.

Hadriel

Anioł ten czeka na nas niedaleko wejścia do Sanktuarium Chaosu. Udziela nam cennej wskazówki dotyczącej 5 pieczęci, które musimy otworzyć przed walką z Diablo.

Halbu

Halbu zajmuje się jedynie naprawą, sprzedażą i kupnem rzeczy, które uda nam się znaleźć w piekle.

Jamella

Kobieta ta sprzedaje miktury życia, sprzedaje również bronie i scrolle. Po za tym leczy także nas, jak i rannych towarzyszy.

Izual

Niegdyś wierny kompan Archanioła Tyraela. Teraz jest zdrajcą, który pomaga Mrocznej Trójcy. Zdradził im sekret Kamieni Dusz. Naszym zadaniem jest jego zabicie.

Tyrael

Archanioł Tyrael przybył do Fortecy Pandemonium wspomóć nas swoją ogromną wiedzą i mądrością. Otrzymujemy od niego nagrodę za unicestwienie Izuala. A nagroda warta jest świeczki.

Akt V

Malah

Malah jest wrodzoną optymistką, pomimo tego, że odniosła wiele obrażeń w walce przeciwko złu. Jako że jest lekarzem, pomaga rannym i umierającym.

Larzuk

Larzuk jest młodym podżegaczem zdeterminowanym na tyle, aby zostać dopóki wojna z Baalem nie zostanie zakończona. Szczyci się swoimi umiejętnościami w wyrabianiu narzędzi wojny.

Qual Kehk

Następnym NPC, którego spotkamy w Harrogath jest Qual-Kehk. Jest starym i zmęczonym, choć nadal niepodważalnym przez nikogo przywódcą klanu. Można wynająć u niego wojaków.

Nihlathak

Ostatni żywy ze starszyzny klanu, którego zadaniem było strzec WorldStone. O mało co smutek poniesionej klęski nie doprowadził go do szaleństwa. Żyje z poczuciem winy, że nie umarł razem z braćmi.

Anya

Anya jest córką wodza jednego z klanów, który został zabity przez Baala. Od małej dziewczynki była szkolona po to, aby w przyszłości zająć miejsce ojca jako przywódcy klanu. Jej zakres edukacji jest szeroki, zna dokładnie historię swego klanu, posiada umiejętności we władaniu magii i zaklęć leczących.

Tyrael

Pojawia się po zabiciu Baala. Wygłasza monolog kończący grę i rozbija Kamień Świata, gdyż uważa że ten został spaczony ciemną mocą trójcy. A mówi to dziwnym, zachrypniętym głosem... Jakby nie swoim ;)