Menu



Linki


Ferrari Enzo

W Ferrari Enzo Ferrari prędkość stała się przygodą. Jeszcze nigdy w seryjnym samochodzie sportowym nie można było w takim zakresie i bez ograniczeń zażywać przyjemności płynącej z techniki wyścigowej. Następca F50 kosztuje 645.000 euro. Ponieważ będzie wytwarzany w limitowanej serii, stanie się od razu obiektem kolekcjonerskim - przeznaczonym do upajania się prędkością na pustych szosach.

Ferrari Enzo Ferrari jest jak samolot z dwoma fotelami i silnikiem. Samolot, który potrafi latać bardzo nisko, tak że nie wznosi się nawet przy maksymalnej prędkości. Jednocześnie, na pierwszy rzut oka nie zdradza swoim wyglądem wszystkich drzemiących w nim możliwości. Bo mistrz Pininfarina skonstruował ten obecnie najszybszy samochód świata tak, że Enzo może wyglądać różnie - w zależności od fazy cyklu życiowego.

Z tym coraz dłuższym i coraz ostrzejszym nosem, do którego przyczepiono ogromne wloty powietrza, niczym skrzydła dwupłatowca - prezentuje się na zdjęciach jak nowoczesne dzieło sztuki. W naturze, Enzo nabiera kształtów, kantów, okrągłości i mięśni, niczym gepard drzemiący w słońcu. A gdy jedzie, to najnowszy prom kosmiczny wygląda przy nim jak gruchot z początku ubiegłego stulecia. Gdy otwiera się skrzydlate drzwi, można odnieść wrażenie, że całe wnętrze unosi się bezszelestnie na gazowych amortyzatorach. A luk wejściowy jest akurat na tyle duży, by zmieścił się w nim typowy klient Ferrari - wysportowany mężczyzna pod pięćdziesiątkę, którego konto jest dużo bardziej okazałe niż biodra i brzuch.

Teraz pora na owo warte wszelkich pieniędzy odczucie, gdy prawą nogą wstępuje się w czarną szkatułę wnętrza - przypominającego kokpit aut wyścigowych bardziej niż w jakimkolwiek supersportowym samochodzie do tej pory. Gdy zwinnie uda się nad szerokim progiem przerzucić także lewą nogę, Enzo otacza niczym pułapka - z której nikt nie chciałby wydostać się dobrowolnie. Swojego kierowcę Enzo obejmie czulej niż namiętna kochanka. Pedały gazu i hamulca mają 16 możliwości dopasowania ustawienia, podobnie jak sportowe kubełkowe siedzenia, tak jak koszulki polo są dostępne w podstawowych wielkościach S, M, L i XL.

Nie wiadomo jak wielu klientów będzie chciało dopasować się do swego auta jeszcze zanim zejdzie ono z linii produkcyjnej. Ale nawet bez korzystania z tej specyficznej usługi, w Enzo można się czuć jak we własnej skórze - tyle że wykonanej z włókien węglowych. Gdy drzwi się zamkną - niczym właz samolotu lub łodzi podwodnej - kierowca ma wrażenie jakby był w dwuosobowym namiocie, wyłożonym od wewnątrz włóknem węglowym i oszczędnymi skórzanymi wstawkami. Dach jest wyciągnięty daleko w przód, a linia środkowa przebiega na wysokości uszu.

             Statysyki
 
Sonda
Czy zamierzasz zagłosować na NIE?
 
TAK
NIE