Menu



Linki


Lamborghini Gallardo

Dwuosobowe wnętrze auta również utrzymano w sportowym, dynamicznym stylu. Głębokie fotele i większą część kokpitu obszyto skórą. Prędkościomierz i obrotomierz osadzono w głębokich otworach przed oczami kierowcy. Dodatkowe zegary - wskaźniki ładowania i ciśnienia oleju znalazły się na szczycie środkowej konsoli.

W Gallardo zastosowano widlastą, dziesięciocylindrową jednostkę o pojemności 5 litrów, która osiąga moc 500 KM. Silnik ma bezstopniowe zmiany faz rozrządu, a także dwie przepustnice (po jednej na każdy rząd cylindrów). Za dopłatą dostępna jest sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia, obsługiwana manetkami umieszczonymi za kierownicą. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 4,3 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 300 km/h.

Gallardo został wyposażony w system przeniesienia napędu VT (Viscous Traction). W normalnych warunkach 70% mocy przenoszone jest na tylną oś, a 30% na przednią. Ale jeśli któreś z kół zaczyna tracić przyczepność, rozdział napędu na poszczególne koła zmienia się. w 2005 roku Lamborghini rozpoczęło sprzedaż Gallardo SE. To bardziej elitarna wersja "zwykłego" Gallardo, która zostanie wyprodukowana w limitowanej serii 250 sztuk.

SE ma czarne: dach, lusterka boczne i pokrywę silnika. Reszta nadwozia może być biała, żółta, pomarańczowa lub zielona. Wnętrze wykończono ekskluzywną skórą w dwóch odcieniach. Do napędu zastosowano silnik V10 o pojemności pięciu litrów i mocy 500 KM. Sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów ma krótsze przełożenia, więc wersja SE jest szybsza od "zwykłego" Gallardo. Przyspieszenie od 0 do 100 km trwa cztery sekundy (o 0,2 s szybciej), a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h (o 6 km/h więcej). Cena Gallardo w 2004 roku to 148 480 EUR. Cena Gallardo SE to 141 500 EUR.

             Statysyki
 
Sonda
Czy zamierzasz zagłosować na NIE?
 
TAK
NIE