Menu



Linki


Lamborghini Murcielago

Po 11 latach obecności na rynku model Diablo potrzebował następcy. Tego faktu nie zmieniło wyposzczenie na rynek zupełnie nowych modeli z sześciolitrowym silnikiem. W sukurs Lamborghini przyszło Audi, które wykupiło manufakturę w San`t Agata w 1998r. Niemiecki potentat udostępnił Lamborghini niemal nieograniczoną ilość pieniędzy i najnowsze technologie, które zostały wykorzystanie przy budowie nowego pojazdu. Od początku prace nad tym pojazdem były nadzorowane przez Niemieckich inżynierów. Te wszystkie technologie zastosowano w prototypie o nazwie L147. Niedługo pó?niej już produkcyjny egzemplarz został zaprezentowany. Oficjalna prezentacja miała miejsce 8 września 2001r na terenie fabryki Lamborghini. Pojazd otrzymał nazwę Murciélago. Było to imię niezwykle silnego byka, któremu torreador Gafael Molina Lagartijo po ciężkiej walce jesienią 1879r darował życie. Nazwę tę znalazł w starej książce prezes Lamborghini Giuseppe Greco. Pojazd został oparty na przestrzennej ramie z ultra - wytrzymałej stali i włókien węglowych. Przymocowane są do niej panele nadwozia wykonane również ze stali i karbonu. Taka konstrukcja zapewnia pojazdowi znaczną sztywność i wysokie bezpieczeństwo bierne. Przepiękne nadwozie Murciélago zostało zaprojektowane przez Belga Luc`a Donckerwolcke. Jego niezwykle nowoczesne projekty pokonały konkurencyjne prace nadesłane przez Biuro Projektowe Zagato.

Murciélago zachował tradycyjny już element najszybszych Lamborghini, czyli otwierane do góry drzwi. Ponadto pojazd posiada dwa wloty powietrze z tyłu, które otwierają się automatycznie, jeśli temperatura wody przekracza 90 stopni lub temperatura na zewnątrz jest większa niż 30 oC. Manewrowanie niezwykle szerokim pojazdem ułatwiają elektrycznie składane lusterka. Wnętrze Murciélago jak przystało na supersportowe auto jest proste, lecz bardzo eleganckie. Wykonano je z najlepszych skór i tworzyw sztucznych. Ponadto oferuje znacznie więcej miejsca dla kierowcy i pasażera oraz jest o niebo bardziej komfortowe niż wnętrze Diablo. Znacznie poprawiła się jakość jego wykonania, lecz czego innego można się spodziewać po współpracy z Niemcami....

Murciélago napędzane jest przez zupełnie nowy silnik o pojemności 6,2 lita i mocy 580 koni. Został on umieszczony wzdłużnie z tyłu. Połączono go z nowa 6-biegową skrzynią manualną. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła. Moc silnika na poszczególne osie rozdziela według potrzeb sprzęgło wiskotyczne. W trudnych sytuacjach pomoc kierowcy może z aoferować system kontroli trakcji, który można wyłączyć żeby trochę poszaleć. Ogólnie Murciélago zaprzecza stereotypowi, że supersportowe auto jest toporne i niewygodne. Przeciwnie jest to wygodny wóz, który zapewnia wspaniałe doznania z jazdy. Spokojnie nadaje się do jazdy na codzień, oczywiście nie po polskich drogach. Zapewne powstanie wiele różnych wersji Murciélago. Powstał już Murciélago Roadster, wyczynowy RGT oraz model opracowany dla uczczenia 40 - lecia fabryki. Sama koncepcja Murciélago oraz wiele rozwiązań technicznych i nie tylko zastosowano w modelu Gallardo.

             Statysyki
 
Sonda
Czy zamierzasz zagłosować na NIE?
 
TAK
NIE